A "TARIHI NGRSZ" gy rja, hogy: "Nimrudnak kt fia volt: HUNOR s MAGYAR, akinek utdai a hunok s a magyarok." Arrl is tudst, hogy "egyazonos nyelvet beszltek". Trtnetket - a Csodaszarvas zst - "ADZSEM" nev orszgba helyezi. Neknk nagyon fontos, hogy ez a hiteles krnika megnevezi azt a fldrajzi helyet, ahol HUNOR s MAGYAR lt... gy: "ADZSEM". Ugyanis ez a nv - mr trkstett formban - azt a terletet jelli meg, mely a mezopotmiai Tigris folytl keletre, a mai IRAK s IRN nagy rszt foglalja magba, s a sumr kprsban "ANSAN" rsjelekkel talljuk meg... gy: "£fc *fe l t t nagyon fontos a AN "SA" kjei, mert ugyanezt megtalljuk a Kr. e. 5200-bl szrmaz "tatrlaki amuletten" is, mind "SA-PIR", vagyis "SZABR" npnevnk legrgibb rott emlkt. "AN-SA-AN" jelentse: "naparcak hona". ("AN-SA" ppen gy jelent "naparct", mint "SAPIR".) Ennek a nimrudi birodalomba tartoz "AN-SA-AN" orszgnak a babiloni smitk "ELAM" nevet adtak. A szakirodalom teht "ANSAN-ADZSEM" helyett inkbb "ELAM" nevet hasznl, mert gy mg a Nimrudra es esetleges "rnykok" is kiszorulnak a trtnelemrsi igazmonds lehetsgeibl. Ugyanis ezeken a mezopotmiai terleteken nagyon sok kiratos tblt talltak, melyeken szerepel NIMRUD. A sumrok "NIBR" nven ismertk. Itt "NIB" = "prduc" s "R" = "r". A Vilg Vilgossgnak - "EN-LIL"-nek fia volt, s ENLIL szent vrost "EN-LIL-KI" kjelekkel rtk ugyan, de "NIB-RUI"-nak neveztk, akkdul: "NIPURU" (innen: "NIPPUR".) De a Sumirnak nevezett edeink nemcsak NIB-R, azaz "Hs Prduc" jelleggel is mrtk hajdani nagy kirlyukat, hanem DUMU-ZI nven, Isten "hsges Fia"-knt tiszteltk, aki - miutn eltvozott e fldi vilgbl - az gbl vigyz rjuk. Megersti ezt a hiedelmet a smi-akkdok Nimrudrl alkotott felfogsa is. Ugyanis: a sumr "NIB" (prduc) akkdul "NIMRU". Ha ehhez hozztesszk a "helyhatrozi" ragot - "DA" -, megkapjuk NIMRU-D nevt (az "a" elesik), "tartzkodsi helyt". Ezzel a nvvel pedig mr az gen vagyunk - a smi-akkd nyelv rtelmezse szerint – ppengy, miknt a Genezis 10.8-10. rszben van rva: a "Nagy Vadsz az Isten eltt", vagyis az ORION csillagkp, mely gy lthat a fldnk brmelyik pontjrl, az gi egyenltn.
« . 3 L S W ? 3 i / . . o
< GAM TC **•
\(362>™ (322)
NiBHu/i..acc.Nipunu (99/146)
-T£ ^fiSS
EN - LIL – KI
(EN-LIL ORSZGA.)
A sumrok nagyon szp nevet adtak ennek az gbolt leghatalmasabb csillagkpnek. "SIBA-ZI-ANNA"... azaz "az g hsges psztora"- knt tiszteltk, aki - hitk szerint – "az gbl vigyz az npre". A babiloni smiakkdok azonban nem gy nztek az Orion- Nimrudra. Fltek tle. Flelmk oka a sajt mltjukbl eredt. Azt hittk, hogy Nimrud megbosszulja azt, hogy a bks sumrok fldjre oly kegyetlen mdon betolakodtak s javaikat elfoglaltk. Ezrt k a "SIBA-ZI-ANNA" rst akkdul "SITTADALU"-nak mondtk, aminek a jelentse: "szles, hatalmas, ris ember", de k "fegyverrel meglt (sztvert)" rtelemben ismertk. Hogy mirt, azt eddig senki sem tudta megrteni. P. Gssmann, a "Planetrium Babylonicum" szerkesztje sem tudja megmagyarzni, csupn annyit jegyez meg erre vonatkozan: "A smitk a sumer "g hsges psztora« nev csillagkpnevt a sajt rtelmezsk szerintire vltoztattk, amelyik aztn a grg elkpzels szerint a „ Hatalmas Vadszra'” ORIONRA - ment t."
A biblikus fundamentalistk aztn ezt a "Hatalmas vadszt" nem Nimrudnak, hanem "GIBBOR" nven ismerik hiedelmkben, aki a "Nagy Forradalmr Jehova ellen", s a "Nimrudnak" termszetesen hsges s engedelmes alattvalk s trsak ebben a "Jehova elleni" forradalomban. gy szerepelnek a Hunor-Magyar leszrmazottak a smi-akkd-zsid vallsi hagyomnyban, s Jzusnak ehhez a "nimrudi fajhoz" val testi tartozst ersti meg az a tny, hogy t a zsidk "rabbi BEN PANTHER" nven ismertk, mert a "Prduc (NIMRD) Finak" tartottk.
A rgi hiedelmek (amit ma "misztikusoknak" neveznek) az gi Prduc-Nimrudban a "szentllek sugart" lttk. Az egyiptomiaknl hasonl hiedelmet tallunk, mert a "FNY FIA" - OSIRIS - is prducnak van brzolva, s Plutarch szerint OSIRIS a nevben hordja a prducot. "OS" = "sok". "IRI" = "szem". "OSIRIS" = "sokszem". Mindenesetre az egyiptomi "Halottak Knyve" ppen "tizenktszer" emlti meg azt, hogy az:
"ORION = OSIRIS csillagkpe".
A npi ntudat alapja a "hagyomny". Minden np megmarad, amelyik hagyomnyait vallsos kegyelettel polja. Az si "Nimrud hagyomny" a nimrudi npeknek az Isten oltalmt hirdeti az gen lthat hatalmas "Nimrud-Orion" mindenv elr tekintete ltal. A "nimrudi npek" ezt a hagyomnytiszteletet "nemzeti vallss" fejlesztettk, s ez a "nemzeti valls" tvzte ket egybe s tette oly erss nemzetsgket, hogy mindig kiverekedtek a szabadsgukat. Az llandan ellenk tr smita npek gy - az polidmonizmusukban – babons flelemmel viseltettek Nimrud irnt. A smi-akkdok URU-ANNA nven, mint a Napisten Fit nevezik mitolgijukban. Sok hber rsban az ORION neve: "KSL", amit "megbzhatatlan" rtelemmel hasznltak. Ez az elnevezs aztn ssze lett kapcsolva a hber kalendrium 9. hnapjnak (a viharok idejnek) nevvel, s "KISLEV" lett az Orion neve, termszetesen szintn "megbzhatatlan" rtelemmel. A babiloni zsidknl – miknt mr emltettem - GIBBOR volt az ORION NIMRUD neve, aki az giek forradalmt szervezi Jehova ellen. rdekesen r errl egy 1899-ben megjelent knyv (G. E. Stechert: Star Names and their Meaning), a kvetkezkppen:
"•Nimrud, a Nagy Vadsz Isten eltt«, tves magyarzat, mert az eredeti hber tradcikban "elrejtztt ellensget' (lurktng enemyj s egy olyan vadszt rtenek alatta, aki inkbb emberekre vadszik, mint bestikra. Ez az idea a latinban VENATOR titulussal ment t az ORION neveknt."
rdekes megjegyezni itt azt, hogy az arabok, akik Chorezmben ismerkedtek meg a csillagszat tudomnyval, az Oriont "AL JAUZAH"-nak hvtk, s gy tantottk, hogy "az IKREK csillagkpe az Orionba tartozik". Ezt a rgi kaldeus blcsek is gy mondtk, s neknk azrt nagyon fontos ez, hiszen mondavilgunk is gy vallja. A szriaiaktl megmaradt kiratokon az Orion neve "GABARA", amibl az arab nyelv az "ALGEBAR", vagy "ALGEBRA" vltozatot hozta ltre, de minden vltozatban "hatalmas", "ris" rtelemmel.
Az "AN-SA-AN" (Adzsem) blcsei, az arab hdtskor CHOREZM-be menekltek, s az innen megmaradt rsos s szjhagyomny egynteten ORION-NIMRUD csillagkphez kapcsolja az "IKREK" (Hunor s Magyar) csillagait. Ez pedig azt hirdeti neknk, hogy a "CSODASZARVAS" mondnk Nimrudra s kt fira vonatkoz rsze az gi rend szerint val, mert ORION-NIMRUDHOZ tartoznak az "IKREK" csillagkpvel szimbolizlt fiai - Hunor s Magyar. Ez pedig nem ms, mint az gi Rend szerinti, vagyis az grl a Fldre vettett hun-magyar strtnet.
Bemutatom itt az gbolt azt a rszt, ahol jl lthat az ORION, amint fels csillagaival az "IKREK"-be illeszkedik, s gy valban sszetartoznak. Miutn pedig az ORION valban az "g Kzepn" tndkl, s az egyetlen csillagkp, mely az szaki s dli fltekn egyformn lthat, az "gbolt Urnak" tartottk a rgi hiedelmek.
Valsgban gy is van ez, s az "gbolt Urhoz" val tartozsukat hv npeink ebben nem kivlasztottsgot, hanem Istenes ktelessgek elvgzsnek "hivatst" tudatostottk nemzeti vallsukban. Rawlinson2 jutott kutatsaiban erre a megllaptsra, s megtallta azt a rgi hagyomnyt is, hogy NIMRUD-nak kt fia volt a mezopotmiai fldn. Mind a kt firl egy-egy vrost neveztek el, de - az si hagyomny szerint - csak az tudott itt uralkodni, akinek mind a kt vrosnak a kulcsa a kezben volt. Kldeban volt: "MUGEIR" (Magor?) s AN-SA-AN (Adzsemben) "HUN-URI" (Hunor). Ha csak a "Tarihi ngrsz"-re hivatkozunk, Rawlinson kutatsi eredmnyeit beiktathatjuk a hun-magyar trtnelembe, mint a Nimrudi hagyomny valsgainak a tudatostst. Kiegszthetjk mg azzal az rott emlkanyaggal, ahol a sumernek nevezett eldeink magukat "KUSOK"-nak, kirlyuk (LUGALZAGGISI) pedig nmagt "A KUSOK FINAK" s a "NAPISTEN KUSNAK" nevezi, mert az ORION NIMRUD csillagkpnek is volt oly neve, mely t apjhoz, "KUS"-hoz kapcsolja... gy: "KUSNAK A HATALMASA".
(Planetarium Babil.310./162
NI BU
M U L) NI BU KUS NI BU
"KUS HATALMASNAK* CSILLAGKPE.
Bemutatom okiratban is. (Megtallhat DEIMEL: Planetrium Babylonicum 310/162. sz. lersban.) George Smith: "Assyrian Discoveries" c. (London, 1875.) knyvben "IZDUBAR legenda" fejezetben IZDUBAR-t azonostja NIMRUD- dal. Ezt a sumr IZDUBAR-t viszont a mitolgia GILGAMES nven ismeri. A babilonban rt rgi -Gilgames Eposz"-ban van ez gy okirattal: >=^ »-£EzM t»^- Sumr nyelven olvasva: IZ DU BAR - de akkd olvasatban vltozik t gy: GIS GIL MAS, s ebbl a ksbbi msolatokban GIL-GA-MES lett. IZ-DU-BAR jelentse: "a llek szlte pr" (a Llek msa). Az akkd GIS-GIL-MAS taln "ms gyilkost" nevez, mert ilyen akkd sz, "GIL", nincs. Mg senki sem magarzta meg azt, hogy NIMRUD-GILGAMES mirt tartja a hna alatt az oroszlnt? Ezt az brzolst ugyanis a sumroktl az asszrokig, mindentt megtalljuk. (Az itt bemutatott asszr eredet.)
Ez is az "gi rend" szerint val, mert ORION-NIMRUD az egyetlen az g kzepn, s Fldnk brmelyik pontjrl lthat, mint URU-ANNA, az "g Ura". Itt bemutatom az -i csillagtrkpet:
A trkpen az a pont, ahol az ekliptika kre metszi az gi egyenlt (equator) krt, az az szi nap-j egyenlsg ideje, s ennek az "gi egyenslynak" uralkodja az "Oroszln" csillagkp, de csak abban a pillanatban, amikor a nap-j egyenlsg bell. Az id nem ll meg, s gy az OROSZLN uralma megsznik, de ORION-NIMRUD vltozatlanul uralja az egsz gboltot.

Tekintve, hogy az Oroszln s Szz csillagkpekkel minden 50. holdfordulkor egyttll VNUSZ plantnk "megszenteli" jelenltvel az Oroszlnt (miknt azt lerom "Az Ister-Gami Oroszlnok Titka" c. knyvemben) – a "NAP Hzt", a hiedelem ennl is ersebbnek tartotta NIMRUDORION-t, s az gi Oroszlnt engedelmes, szeld fldi llatban ltta NIMRUD-GILGAMES hna alatt. Itt valjban az si sumr-szkta nemzetsget egybetvz hiedelemmel tallkozunk, s ez a hit minden szervezett s ktelezettsgekkel terhelt "vallsnl" ersebb volt. NIMRUD szemlyhez kapcsoldott - akit az npe a "Vilg Vilgossga" - ENLIL finak tartott, s gy hittk, hogy:
NIMRUD lelke az gi ORIONBAN lakozik, s innen vigyz, mint az "g Hsges Psztora" az npre. "rnyk-lelke" azonban, mint "NIB-UR-TA" (azaz a "msvilgra kltztt Prduc r") a "halottak orszgban" a "fldi gyek" segtje. Vigyz a "tavasz bredsre", gondoskodik arrl is, hogy az elvetett magok kikeljenek, s az "alvilg" urnak, "NERGAL"-nak is engedelmeskednie kell NIB-UR-TA-nak. (Langdon s a mitolgival foglalkozk ltalban csak "NINURTA" nevet rnak Nimrud rnyklelknek, de mint a "fldi gyek" rendezjt s PiERGAL melletti szerept elismerik.) 10
Miutn ez a tmakr a legkellemetlenebb a semitolgusoknak s a smi hagyomnyok hiedelmt tant biblikusoknak, korunk leghresebb semitolgusnak adatait veszem t, s idzek G. S. M. LANGDON: "Semitic Mythology" (London, 1931.) knyvbl gy, PRDUC" - NIB-R sokfle nevben teht kln kell vlasztanunk azokat a r vonatkoz elnevezseket, amelyek az L NIB-R-ra vonatkoznak, s azokat is fel kell ismernnk, melyek a halla utni - istentett - llapotban nevezik meg t. gy rdemes tovbb olvasnunk Langdon nagyszer knyvben, melyben mindazokat az eseteket felemlti - belertve a bibliai Nimrud idzetet is -, ahol a nimrudi hagyomnyt felhasznljk a smita npek sajt hagyomnytanuk kialaktsra. Lthatjuk, hogy a sumrnak nevezett MAH-GAR TUDSKINCS kiapadhatatlan forrsbl mert minden np, s egyedl ennek az si Mah-Gar (sumr) npnek mai leszrmazottai azok, akik nem nagyon kutatjk 5-6000 ves sajt hagyomnykincsket, hanem megelgednek azzal, amit a judai-keresztnysg tad nekik, mint "smita (biblikus) hagyomnyt", a smita (judai) intelligencival tformlt vltozatban.
gy r tovbb Langdon a "smita mitolgiban" val kutatsi eredmnyeirl:
This myth, incorporated in one of the oldest Hebrew documents (s itt a 272. jegyzet alatt a Genezis 10,8-10. rszeire hivatkozik), mely szerint: "Hatalmas VADSZ" az r eltt,
"nt Nimrud. Az birodalmnak kezdete vala Bbel, Erekh, Akkd s Klnh a Siner fldjn... reveals his Babylonian origln; for he is said to have founded Babylon, Erech, Accad and Calneh in Sinear (Sumer).
If Calneh is an error for Kullaba, a part of Erech, at least two these cities - Erech and Kullaba -, were connected with the exploits of the hero GILGAMESH, and since NIMURTA mentioned as the god of Kullaba, there seems to be a confusion of two myts in the Hebrew legend. (Biblia) Nimrd, the mighty hunter befor Yawe, and son of KUSH, is clearly the GILGAMESH of Babylonian mythology; and Nimrd, founder of cities in Sumer... is surely NIMURTA, the God of the spring Sun, son if the Earth-God Enlil of Nippur."
(Ez a mtosz, ami az egyik legrgibb hber okmnyba van befoglalva, biztosan mutatja babiloni eredett, hiszen Babilon, Erek "Uruk", Akkd s Kin alaptsrl beszl Sumeria fldjn. Ha Kullaba - Erek "Uruk" egyik tartozka - tvedsbl Kin, akkor a megnevezett vrosokbl legalbb kett - EREK s KULLABA - kapcsolatban van GILGAMES hsi kalandjaival, s miutn NIMURTA gy van emltve, mint KULLABA Istene, vilgosan lthat a kt mtosz sszezavarsa a hber legendban. Nimrud – a hatalmas vadsz Jehova eltt s KUS Fia – nyilvnvalan a babiloni mitolgia GILGAMESE, s Nimrud a sumr vrosok alaptja - biztosan Nimurta, a tavaszi-napisten, a NIPPUR-i FLD ISTENNEK - ENLIL-nek – FIA.)
* * *
A fentiekben Langdon igen rdekesen csoportostja ssze a smita mtoszokbl Sumer-Babilonba visszavetthet hagyomnyokat.
Ezekben rsznkre az a legfontosabb, hogy:
Nimrudot is az Isten-Fia - En-Lil - finak nevezi, valamint az, hogy az sszes Nimruddal kapcsolatos neveket visszavezeti a valban Urukban l s kirlyknt uralkod NIMRUD-GILGAMES uruki kirlyhoz.
Egy - Nimrudra vonatkoz - nevet azonban nem tallunk a fenti idzetekben, s ez: NER-GL. Knyvnek 93. oldaln Langdon azonban ktsgtelenl tudst minket arrl, hogy a Sumr-Babiloni mitolgiban EN-LIL kt fit tallta meg, mint:
NIMURTA... a tavaszi Napisten, s
NER-GL... a tli hidegsg okozjt.
NINURTA-val kapcsolatban mg igen fontos megjegyeznnk, illetleg idznnk a kvetkezket, melyek jabb "nimrudi elnevezseket" tartalmaznak:
"NINURTA, god of the spring sun, are already here, as NINGIRSU and NINSUBUR.""
(NINURTA, a tavaszi nap istene, itt mr NINGIRSU vagy NINSUBUR)
Kutatsunkban igen fontosak ezek a nevek is, mert NIN-GIRSU elnevezst P. Deimel kifejezetten NIMRUD msik nevnek tartja2 - mely SIR-BUR-LA-KI (Lagas)... (magyar rtelmezssel "gi vilgossg fldje")... uralkodsi s vallsi irataiban szerepel, s NIB-GIR-SU (az PRDUC FIA) vagy NIB-UR-SG vltozata, mikppen azt mindig hangoztatta egyik kivl magyar sumerolgus - Dr. Pass.13
NIN-SUBUR = NIB-SUBUR, vagyis a SUBUR-PRDUC. (Aki nem elgszik meg Langdon s Cyrus Gordon bizonytsaival,14 az taln olvassa el a "keresztnyek Biblijt" – amit vallsa "ISTEN SZAVA"-knt hinni kvetel. Ebben a knyvben - a mr emltett idzeteken kvl - pl. a Krnikk I. 1.10. alatt is Nimrud hatalmrl kap tudstst. De Mikes prfta mg Asszrit is NIMRUD FLDJNEK nevezi. [Mikes 5,6.])
FORRSADATOK:
10. LANGDON, G. S. M.: Semitic Mythology Distribution (London, 1931.) of Semitic Races.
11. LANGDON: Op. cit. The Sumero-Accadian Pantheon.
12. P. DEIMEL, Anbton S. J.: Sumerisches Lexlconll. No. 131.v a.) L s 575.
13. Dr. Pass prof. Badinyhoz rt levelbl.
14. LANGDON: Op. cit. s GORDON H., Cyrus: The Comraon Background of Greek and Hebrew Civillzations (Norton & Comp. New York, 1965.)
Ez a hagyomny azutn egy olyan hiedelmet alaktott ki a szktnak nevezett nagy, hatalmas npnl, mely egy magas erklcs lelkisgknt, nemcsak egynek, hanem az egsz trsadalom felfogst s letmdjt irnytotta. Mondhatjuk gy is, hogy "nemzeti vallss" lett, anlkl, hogy valamilyen hierarchikus papi szervezettel rendelkezett volna. Ez volt az a hres szkta erklcs, szkta hitvilg, amirl a rgi rk megemlkeznek. A szkta jsgos letmd egyes mozzanatait megrktettk az aranykincs-brzolsokon is. De tudjuk, hogy NIMRUD ltal ismertk a "Vilg Vilgossgt", a "J-Istent" s a "Fny Szzt" is, akinek alakjt bmulatos technikval rendelkez tvsmvszeik oly csodsan megrktettk. Tudjuk azt is rluk, hogy szabadsgukrt sokat harcoltak, s az tkzetekben halltmegvet btorsggal kzdttek ellensgeikkel. Sok rgi r errl a tulajdonsgukrl is megemlkezik - "fenevadnak" nevezve a szkta harcosokat, akiknek nylzpora fergetegknt hullott rjuk. Aki nem ismeri a "Nimrudi hagyomnyt", az nem tudja sszeegyeztetni a szkta testvri jsggal ezt a szkta "fergeteges" harcmodort. Pedig ennek csakis egyetlen indoka van, s ez a szktk istenes lete, tiszta erklcsi felfogsa, "gre nzse". Az "gi Nimrud" kzvettsvel kzeledtek a "J-Istenhez". Tle krtek segedelmet az "letre", de sohasem krtek tle segtsget, ha vres csatkba indultak, ahol "fenevadknt" harcoltak.
Teht nem gy cselekedtek a harcba induls eltt, mint pl. a judai-keresztnysg papjai, akik "megldjk" a csatba indulkat s fegyvereiket, s krik (valsznleg) a "bosszll Istent", hogy segtsen a gyilkolsban.
A szktk ilyenkor nem az gre nztek. Nem a "J Isten"-hez fordultak az gi NIMRUD ltal, hanem a halottak orszgban lakoz NIB-R-TA-t krtk arra, hogy adjon nekik, a szkta harcosoknak NERGAL-i ert. Ebben a "nergali" segtsgben val hitk s bizodalmuk vltoztatta t a jmbor szktkat legyzhetetlen harcosokk, akik valban "fenevadknt", iszony nagy pusztt ervel lltak szemben minden ellensgkkel s mindentt gyztek. A J Istent teht "kihagytk", mert tudtk, hogy a fegyveres vetlkedst az emberi rdek teremti s ahhoz a "J Istennek" semmi kze nincs, mert szabad akaratot adott neknk.
Itt hivatkoznom kell - a megrts rdekben - a mi keresztnyi hitvilgunk tantsra, mely azt mondja, hogy a j ember a mennyorszgba jut - Isten kebelbe, az angyalok seregbe, s a rossz az a pokolba tltetik a krhozatra. Ezt csak azrt emltem, hogy a mi hitbeli felfogsunk a hall utn ktfle lakst ad a halandnak: a mennyet vagy a poklot.
Szittya-sumr seinknl is megtalljuk az let utni laksainkat, de rdekes klnbsggel. k nem ismertk sem a pokol, sem a krhozat fogalmt. Lteztek az gilakk s a fldiek. Az gilak a halottak orszgba kerlt, mely - a sumr felfogs szerint - egy hatalmas, szomor birodalom. Ott lakoznak az lk rnyklelkei, akik brmikor visszatrhetnek a fldre. Pl. ha valaki nem ad tiszteletet az sknek, a visszatr rnykllek a halottak orszgnak minden tkos betegsgt s rosszasgt a tiszteletlenekre tudja hozni. Itt a magyarzata annak is, hogy a lakomkon az italbl elszr a fldre loccsantanak a megholt emlkben. De az sk tiszteletnek is ez az alapja.
Ez a felfogs azonban csak megersti az rk letben val hiedelem ltezst, mert a halottak birodalmban - a "ms vilgban" -, ha valakire rntik az let vizt, az j letre kel.
Az gilakk uralkodja a Vilg Vilgossga - N-LIL, s letet ad, az letet rz istenanya - Innna.
A Halottak birodalmnak is megvan az uralkod prja. INNANA testvre - ERESKIGAL, aki minden rossz tulajdonsg birtokosa, s frje NR-GAL - NER-GAL, az alvilg ura. De ott talljuk mg a nimrudi myklelket is - NIB-UR-TA nven, aki a nergli hidegsget enyhti s segt a fldnek a tavaszi fakadsban is. ad a harcolnak flelmet nem ismer btorsgot. az rkk l "hs prduc", aki prduci ert klcsnz az lknek - amikor azt krik. A halottak orszgnak nimrudi rnyklelke ad hallt mindarra az ellensgre, aki az npt bntja. Npnek harcosait l prducokk vltoztatja, s NERGAL- az alvilg ura NYER-GEL s NYAR-GAL a nimrudi nppel - osztva birodalmnak egyetlen ajndkt - a hallt.
A sumr-szittya hitvilgban mindig megtalljuk a kettssget. N-LIL - a Vilg Vilgossga - tlnyegl N-KI alakra, hogy az anyag felett is uralkodjon, nemcsak a Lelkek gondozja legyen. A hs Prduc - NIB-UR, NIMRU nagy vadsz az gen az r eltt s a Halottak Orszgban is parancsol. rdekesen fejezik ki a prduc tulajdonsg alvilgi Nimrud alak (NIB-UR-TA) s NERGAL lnyegt a legrgibb rsok. Az alvilg prduca – NIB-UR-TA rsjele az istennevek eltt ll nyolcg csillaggal meghatrozott egyenl szr kereszt. NER-GAL rsjele ugyanilyen, de kt egyenl szr kereszttel, s egyszer olvasata "MS" istener (Dingir MS) NER-GAL ugyanez, de kettztten, azaz tbbesszmban.
A sumr hitvilgban NIBURTA s NERGAL neve az "istensg" determinatvusznak jelvel szerepel az kiratokon. Ez annyit jelent, hogy az "alvilg" is a TE-RAM-TU hatalma al tartozik. Tudjuk, hogy mind a kt "alvilgi" istenernek, NIBURTA-nak s NERGAL-nak meg van adva a ktelessge. gy NIBURTA a fldbl szrmaz "let segtje". Vizek, folyk szablyozja, nvnyek letnek, nvekedsnek tmogatja. s annak ellenre, hogy NERGAL a "hall kiosztja", mgis a nagy RENDELS szerint "testvrek" k. gy kapja NERGAL a msik nevt, mint "dingir SES", azaz "Testvr-Isten".
l2jsp H " NIB-UR-TA* t-C *Y~ *J~ NIR-GAL
Mint mondtam - az alvilg uralkod prja NER-GAL s ERES - KI- GL. A rluk szl mtoszok elmondjk, hogy az alvilg kirlynjnek - ERES-KI-GL-nak - szent llata a fekete 16. Lovnak neve: PA-RI-PA. E mtosz ltal talljuk meg a lovat Mezopotmiban mr a 3. vezred kzepe tjn. rthet teht, hogy e hagyomny szlhette a lovas temetkezsek kultuszt, mely fennmaradt a csodlatosan mindent rgzt nphitben. A sumr korbl nem rendelkeznk olyan pecstekkel vagy emlkekkel, melyek az alvilg, a halottak orszgnak uralkodit brzolnk. A ma ismeretes "rdgfejek" taln a grgkn t rkezett keresztnyi termkek, melyek a rgi "msvilgot", a "halottak orszgt" pokoll vltoztattk. De valami hagyomny csak tmentdtt egszen a ksi trtnelmi korig NER-GAL ltezsbl s nevnek jelentsbl. Ugyanis NER-GAL az rott NR-GAL vltozata. NR sumr-szittya nyelven "uralkod"-t jelent, s az akkdok ezt az kjeit ETTILU vagy ETELE nven ismertk. Taln ez a hagyomny, vagy ennek nmi fennmaradt rnyka miatt brzoltk a mi ETELNKET-Atillt, a nagy hun kirlyt NR-GL-knt, szarvakkal elltott rdgi arccal az ellensgei...? Nem tudhatjuk ma, de mindenesetre rdekes vletlennek taln mgsem vehet, hisz neve: "AZ ISTEN OSTORA" is olyan Nimrud-Nergl z.
Sok szakember azonostja NIN-UR-TA szemlyt a sumr szzanya - INNANA - leghsgesebbjvel – NN-SUBUR-ral, vagy inkbb NIB-SUBUR-ral. A "subar"-nak (subarean) nevezett np, melynek orszgt az kiratok SUBIR-KI nven rjk, nem ms, mint a mi "szabir"-sgunk elismerse. gy NIBSUBUR, mint "szabr prduc" - azonos NIMRUD "alvilgi" mitologikus alakjval. (Sokszor "subur" helyett "subar"-t rnak.) Bemutatok itt kt sumr pecsthenger lenyomatot. Egyiken EN-KI tart kezben egy hromfej buzognyt, amit tad az eltte ll NERGAL-nak. A msik Gudea idejbl val, amikor NERGAL-t az alvilgbl kitr szrnyas oroszlnnal jelkpeztk. Ott ll ERES-KI-GAL mgtt.
Gudet INNANA vezeti kzen fogva EN-KI el. GUDEA mgtt ERESKI- GAL (az alvilg kirlynja) ll, s mellette a szrnyas oroszln - NERGAL.

NERGAL-t aztn ksbben kegyetlen, szinte rdgi arccal brzoltk, ami meg is felelt az "alvilgi" hivatsnak. Az oroszlnt hna alatt szort GILGAMES szobrokon GILGAMES al mindig ily rdgi arcot tettek, mely egyrszt Gilgames-Nimrudnak az "alvilgon" val hatalmt jelkpezte, msrszt pedig utalt NERGAL kegyetlen voltra is.
A NIMRUDI HAGYOMNY SZKTA RTELMEZSE
Herodotosnak igen mlyre kellett nzni a mitolgia ktjba, amikor azt rta le, hogy: "Herkules jt hrom fia kzl csak Szkta tudta kifeszteni." - Ez taln onnan ered s annak a valsgnak az elismerse, hogy szkta npeink messzehord jaihoz hasonlt ms npek nem tudtak kszteni. - De itt egyben mindjrt azt is elmondhatjuk, hogy a messzehord j ksztsnek mvszi mestersge a ketts nimrudi hagyomny egyik rszt kpezi.
A szkta harcos, amikor jt ksztette, taln felnzett az gre, s ert krt az Orion-Nimrudtl arra, hogy oly kivl legyen az ja is, mint az gi sap, akinek ja a csillagok kzt ragyog, s a fld minden pontjt ….
Aztn, amikor elkszlt a nagy munkval, a fldre tekintett, gy br-pncl ingre illesztett NERGL-hoz szlt s krte, hogy a csatban az alvilgi szrnyek minden erejvel legyen a segtsgre. gy krte teht a "msik" NIMRUDOT is a segtsre Bemutatom itt a Nergl-arc bronzba nttt mst s a szkta br-pncl inget is. Ezek ugyanis az els trgyi bizonytkai a szkta Nimrud-Nergli hagyomnyok ltezsnek.

gy megrthet az is, hogy a szkta arany prduc farkn s krmein az alvilg szrnyetegeinek fejei vannak brzolva. Mintha csak azt akarn kifejezni, hogy a prduccal jelkpezett Nimrud tapossa le ket, s csak akkor szabadulnak ki, amikor a Prduc-Nimrud a lbt felemeli. Taln itt a nimrudi gondviselst akartk a "rejteki" nyelven kifejezni. Az gi "nagy nyilas" segt mindenben, s mint az "g hsges psztora" vigyz npre, de ha a nemzetvdelem szksge gy kvnja, felemeli lbt a fldrl, s ezzel kiszabadtja az alvilg minden szrnyt npe segtsgre.
Valsznnek tartom, hogy a sumr hagyomnyt nagyrszben kisajtt s tvev grgsg is segtett abban, hogy ez nimrudi kettssg - a npre vigyz nagy vadsz az r eltt s a halottak orszgnak Nerglja - tlte a puszttsok idejt mint Herkules s a pokol rdge. Ugyanis a grgk is nagy rszt vettek ki az ltaluk "barbrnak" nevezett s nem grg npek kultrjnak puszttsban. De NIMRUD-HERKULES s az rdgarc NERGL megmaradt. rdekes bizonytkokat talltam erre vonatkozlag.
Nhny vvel ezeltt Luganban jrtunk. Megnztk a hres Thyssen-Bomemisza mzeumot. Virgpomps parkjban stlva szemembe tltt egy rgi Herkules szobor. Ott llt a virgok kztt. Meglepetve llaptottam meg, hogy pontos msa az itt bemutatott babiloni Nimrud-Gilgames szobornak, s ez a NIMRUD-HERKULES is az llatok kirlyt, az oroszlnt bal keznek hna al szortja. A szobor talpazatn azonban – igen rdekesen s eddig soha sem ltott mdon - egy rdgarcot ltunk. Torztott emberi arc, szarvakkal. Nyilvnvalan "alvilgi" lnyt mutat, vagy a keresztnyi pokol rdge is lehet, de mit keres ez Nimrud-Gilgames-Herkules szobrval egyttesen s "alatta" brzolva...? 
Ktsgtelennek ltszott elttem, hogy ez az "alvilgi" lny a "halottak orszgnak" uralkodjt - "NERGLT" – brzolja... valsznleg mr a grg "thalls" szerint. Neknk teljesen mindegy, hogy mily kzvettssel maradt meg. Fontos, hogy itt ll elttnk. Bemutatom kpt. Ha sszehasonltjuk a babiloni Nimrud- Gilgamessel, lthatjuk a grg hatst, vagyis a Herkulesre val vltoztatst. De ez kzismert. Ami jdonsg itt, az a NERGLlal val egyttes s eddig sohasem ltott brzols.
n is elszr lttam gy, s azt a megllaptsomat, hogy itt valban "NERGLT" LTTUK a Nimrud "alatti" vilgban, megerstette egy msik, hasonl lelet. Ugyanis pr nappal a lugani Herkules-Nimrud- Nergl-lal val tallkozsom utn, megcsodlhattam egy aranykeretes szittya kirlyi nyerget, melynek homlokzatn ugyanezt a nergli rdgarcot csodltam.

Ezzel a szittya fejedelmi nyereggel bizonytani tudjuk mindazt, amit mondtunk a szkta harcosoknak a halottak orszgban lakoz seikkel val hiedelmi kapcsolatukra vonatkozlag. Ugyanis a fejedelmi nyergen lv nergli arc taln azt kvnta jelkpezni, hogy a fejedelem maga vltozott t a harcban hallt oszt NERGL-l. Ugyanis, ha nem ezt akarta volna kifejezni, nem "rdgarcot" tett volna aranyos nyergnek a kzepre, mondhatni a "fhelyre". Ezzel a felttelezssel lthatjuk az risi klnbsget, mely kztnk - mr keresztnny lett szktk - s szittya seink hiedelme kztt ll fenn. Ugyanis a mi papjaink megldjk a hborba indul fegyveres erket, s az Egy Igaz J Isten segtsgt krik a gyzelemhez. Igen - de a gyzelem csak sok msik s ltalunk "ellensgnek" nevezett ember meglse ltal rhet el. Mi teht a jsgos s szeret, gondvisel j Atynkat - az segtsgt olyan dologra krjk, amit megtilt. A keresztnyi tzparancsolat mondja, "NE LJ"... s mi j fegyvereinkhez ebben krnk segtsget.
Szittya seink imdkoztak a Napern t magt megmutat Hatalmashoz s az Istenanyhoz, aki a szittya mitolgiban magn viseli a mezopotmiai Szzanya-Innana jellegnek sszes szimblumait, de sohasem krtk ket arra, hogy segtsenek nekik hborik iszony emberlseiben.
A harcra indulsban - a harcban elesett sk szellemeit hvtk segtsgl, akik mindnyjan hs prducokknt tvoztak el e fldrl, s trtek meg a halottak orszgba. ket s – mint mondtam - a halottak orszgnak minden eszkzt hvtk szvetsgesknt s ha gy tetszik - mondhatjuk a mi terminolgink szerint - hogy valban fldi rdgkk vltoztak a harcban, de k magukat "hs prducnak" hittk.
Tudom, hogy a mi keresztnyi s keresztyni felfogsunk szerint nehz beleilleszkedni az si szittya hitvilgnak e csodlatos kettssgbe. Nem tudunk beleilleszkedni automatikusan, mert tulajdonkppen csak ezerves emlkeink vannak, s rgebbi seinkrl des-keveset tudunk. Csaba kirlyfi gi hadseregt emlegetik mg nhnyan ugyan, de az sk, a szittya sk hs prducait behelyettestette a biblikus hagyomny.
Nem krek senkit arra, hogy vltoztassa meg hitt, hanem mondanivalm szolgljon arra, hogy trjnk vissza szittya seink tisztelethez. Trjnk vissza az testvri gondolkodsmdjukhoz. S ha valaki azt krdezn, hogy kinl, melyik snknl kezdjk ezt az emlkezst, gy annak azt felelem: trjnk vissza az elttnk volt utols "hs prduchoz". -Ahhoz, aki kirlyi felsgjelknt a prduc kacagnyt viselte. Nagy rpd Apnkhoz, szakrlis uralkodnkhoz s ha csak a hont alapt pozsonyi csata trtnett megismerjk, akkor ltni is s rezni is fogjuk, hogy ez a szittya-magyar sereg valban "hs prduc" seregknt gyzte le egsz Eurpa hrom hadseregt, s csak azrt, mert az ert nekik az si "prduc hagyomny" adta, melynek ha csak egy parnyi emlke lne mg a mai magyar llekben, akkor nem lennnk egymst meg nem rt csoportokba, vallsi szervezetekbe szaggatva, hanem a prduci hagyomny magyarsgtudata adna ert az sszefogsra. Ha nem trnk vissza az si szittya hagyomnyokhoz, a halottak orszgban vrakoz seink rnyklelkei a pusztuls tkt hozzk a magyarsgra mlt bntetsknt azrt, mert nem adjuk meg a tiszteletet nekik - a dics szittya seinknek. Az brahmi hagyomnyokba illesztett ezerves mltunk magyar vesztesgi arnyszma legyen int plda arra, hogy az si szittya hagyomnyoknak vallsos kegyelettel val polsa nlkl NINCS MAGYAR JV.

Boldogan rom itt azt, hogy ez a kirlyi aranybortsos szkta nyereg magyar tulajdonban van. Egyik tantvnyom m a g n g y j t e m n y t gazdagtja. Ha visszanznk trtnelmnkbe, bizony azt lthatjuk, hogy az eldeink nagyon sokszor krtk a segtsget, s a Kldeban lak "kutai"-aknak (gy rjk a trtnszek) a "nemzeti Istenk" volt NERGAL. Azta mr tudjuk, hogy ez "GUTIUM" npe, a "GUTT-k, akiket a hber hagyomny azonost a hun-avar-magyar nppel. Sajnos 1000 ve a magyarsg fejbe az szvetsgi, hber strtnetet dorongoltk bele, s ezzel - "vallsossgnak nevezett cgr alatt – elhomlyostottk a NIMRUD HAGYOMNYT. Itt van az ideje vgre a felbredsnek NIMRUD ATYNK hagyomnya, hoz val visszatrsnkkel, mert enlkl msok szolgi maradunk.
n csak annyit krek azoktl, akik szavamat halljk, hogy nzzenek fel az gre s keressk meg a csillagvirgok kztt a hatalmas ORION-NIMRUD csillagkpt, mert aki megtallja, htattal nzi s csodlja, az Nimrud ltal megtallja a Magyarok Istent is. Amikor aztn tekintett visszaveti a fldre, gondoljon arra, hogy is Nimrud Fia. Jusson eszbe aztn az a NIMRUD-FI is, akit keresztre fesztettek, de "feltmadott", a J Istenben val Hite ltal. a m i Jzus Urunk, aki a Nimrudi hagyomnyunkba tartozik, s ennek a Nimrudi hagyomnynak vallsos kegyelettel val polsa ad neknk - Nimrud-Fiaknak - trhetetlen Hitet a Feltmadsra, s nergali ert szabadsgunk visszaszerzsre. A vrva vrt s hajtott "MAGYAR EGYSGET" csak Nimrudi hagyomnyunk polsa tudja megteremteni, s nem a politika. - Ht ezrt a "MAGYAR EGYSGRT" kell tudni mindent NIMRUD ATYNKRL!
Ne felejtsk el azt, hogy Nimrudnak kt fia volt - HUNOR s MAGOR. Az ltezsk belekapcsoldik a "Csodaszarvas" mtoszunkba.
Majd a kvetkez' - "TURUL" cm - fejezetben megismerjk, hogy ez a mtoszunk vezredekkel elbbi vals trtnelmet visz, mert a sumr kiratokon megtalljuk Nimrud kt fit s desanyjukat is. Itt nem tudok erre kitrni, mert az tvsmgusaink ltal aranyba vert szimblumokat kell ott ismertetnem, s ezeknek a "rejteki nyelve" majd elmondja a Nimrudhoz tartoz igaz trtnelmet.
Bemutatom majd azt is, hogy a smi-akkdok miknt illesztettk be az ORION-ba sajt kegyetlen s gyilkos istenket MARDUK-ot -, aki megli a sumr "Tuds Atyjt" (AB-ZU-t) s a "Minden let Szlanyjt" (TI-AMA-TU-t). NIMRUD-rl hangslyozottan tudni kell azt, hogy t a smitk GIL-GA-MES nvvel is emlegetik, s az akkd nyelven szerkesztett "GILGAMES-POSZ" csak a plgiuma a Nimrudrl szl s sumr kiratos trtnetnek, mely a Kr. e. 3. vezredbl szrmazik. Sajnos csak a kvetkez sumr fejezeteket ismerjk a nagy egszbl:
(tveszem: S. N. KRAMER: T h e Sumerians, their History, Culture a n s Character" c. The University of Chicago Press 1963. knyvbl, ahol Nimrud neve helyett mindentt "Gilgamest" r.
A sumr eredeti kiratok cmben teht GILGAMES neve helyett NIMRUD rtend!)
1. Gilgames s a Kis-i Aga.
2. Gilgames s az g bikja.
3. Gilgames s az let Birodalma.
4. Gilgames, Enkidu s az alvilg.
5. Gilgames halla.
(A hinyz rszeknek is meg kell lenni a szzezrekre men, eddig meg nem fejtett kiratokon, vagy az is lehet, hogy megtalltk, de vallspolitikai rdekbl kzlsre nem kerltek.) IZ-DU-BR (NIMRUD) tisztelett mg a ksei asszroknl is megtalljuk. Ennek bizonytst elvgezte George Smith, aki Assurbanipal idejbl szrmaz kiratokat fejtett meg. Az knyvbl idzek egy IZDUBAR (NIMRUD)-hoz intzett s az egyik kiratrl leolvasott " Fohsz "-t (tvettem "Assyrian Discoveries" c. London, 1875. knyvnek 394-395. oldalrl. Itt Nimrudot nem nevezi Gilgamesnek, hanem IZDUBAR (Nemrod)-knt rja azzal az ismertetssel: "a vzzn hse, aki halla utn az Istenek kz emeltetett"). me a "Fohsz":
IZDUBAR (Nemrod) a hatalmas kirly, az angyalok ismerje.
Emberek kztt l nemes herceg.
Vilghdt, a Fld kormnyzja, a lenti vilg Ura.
Istenknt mondja ki az igazsgot. Alaptja s elosztja a fldi vilgnak.